marți, 24 aprilie 2012

Experienta mea cu site-ul iHerb



Din pacate experienta mea cu site-ul asta este una extrem de...amara. Si nu spun asta pentru ca mi s-a pierdut un colet, ci pentru ca incompetenta celor cu care am discutat a intrecut orice masura. Dar sa incepem cu inceputul: am dat comanda pe 11 decembrie anul trecut ( cadoul meu de Craciun, de la mine pentru mine-si se pare ca l-am facut cu inima rea pentru ca nu am mai primit niciodata comanda asta ;)). Stiam ca nu o sa primesc comanda pana de Craciun, asa ca am asteptat pana dupa sarbatori. A trecut ianuarie si coletul nu a ajuns, a trecut februarie iar prin martie deja mi-am luat gandul de la comanda. Si sincer as fi vrut sa se termine povestea asta aici insa am incercat sa ii contactez pe cei de la iHerb si sa ii intreb de comanda mea. Si sa nu credeti ca am intrebat doar pe o adresa de mail, nope, am incercat pe toate adresele disponibile pe site-ul lor. Mare mi-a fost mirarea cand de la aceleasi adrese mi s-a dat un raspuns tip, de genul: " (...) It is very possible that your package has been delayed by customs, had unforseen issues with your postal service, or has even been returned to us due to a problem with delivery. It is not unheard of for a package to take as much as 6 weeks to be delivered. We thank you for your patience.(...)". Un raspuns bine structurat, respectuos, care te mai linisteste...dar daca iti este trimis de la 3 adrese diferite de mail deja iti creste tensiunea. Mai mult, atunci cand am primit mailul care ma ruga sa fac review-uri produselor primite, le-am raspuns ca nu le-am primit si ca o sa fiu nevoita sa le dau o nota mica din cauza acestei probleme.....raspunsul lor: " Thank you for contacting iHerb Customer Service. We do apologize for the delay glad to see that you did receive them".... Numai ca era o mica problema.....NU LE AM PRIMIT! Si de atunci am incetat sa ii contactez pe mail pentru ca aveam impresia ca fie engleza mea e ruginita rau, fie ei nu sunt vorbitori nativi de limba engleza.


Am incercat sa ii contactez pe facebook. Aici o minunatie de fata pe nume Abby (cu care nu va doresc sa vorbiti vreodata) mi-a dat urmatorul raspuns: "Packages to your part of the world have been known to take a little over 2 months to arrive, so there is still a chance it will get to you.Unfortunately, if it doesn't, orders shipped via International Airmail are non-refundable, which is noted on our website. So I hate to say this, but there's nothing we can do." Ce sa mai spui la asemenea mesaj?! 
 Pana la urma cu ajutorul linkului postat de Katyna (care a avut aceiasi problema ca mine si a scris aici si aici despre ea) am reusit sa aflu ca pachetul meu a fost expediat din SUA insa nu a ajuns niciodata in Europa ( mai exact Germania, unde au un depozit). Am aflat acest lucru folosind pagina aceasta: http://webtrack.dhlglobalmail.com/. Tot ce trebuie sa faci este sa introduci nr. de tracking. Prima data cand l-am folosit mi-a aratat ca pachetul meu a fost expediat din depozitul din SUA iar apoi nu am mai avut alte informatii (probabil coletul s-a pierdut pe drumul dinspre SUA spre Europa), insa l-am folosit recent pentru a urmari o comanda data la comun si din pacate nu mi-a mai aratat nimic despre pachet. 

Morala: De ce ti-e frica nu scapi! Am ezitat mult de tot pana sa comand ceva online din afara tarii pentru ca am destule probleme cand vine vorba de Posta insa am zis sa risc...si am ramas cu banii dati si coletul neprimit. 

De ce am scris aceasta postare? Ca sa va informez si pe voi de riscul acesta si sa va sfatuiesc sa dati comenzi cat mai mici, chiar daca unele oferte sunt extrem de tentante. Pana la urma mi-am comandat produsele pe care le-am visat - la propriu- multe nopti dar si de data aceasta am avut o groaza de emotii. Despre cea de-a doua comanda o sa scriu intr-o postare viitoare. Pana atunci va doresc sa nu treceti niciodata prin ce am trecut eu si comenzi care vin cat mai rapid!  ;)) 

25 de comentarii:

  1. Am dat si eu o comanda acum vreo saptamana si asa o frica mi s-a facut dupa ce-am citit postarea ta :-S

    RăspundețiȘtergere
  2. De fiecare data cand am dat comanda totul a fost ok. Am fost contactata si eu de Aby, din pacate produsele nu au ajuns la mine nici pana in ziua de azi :/ am vazut pe unde s-a plimbat coletul, dar n-a trecut si prin Europa :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai are rost sa spun cati nervi mi-am facut si eu atunci? Si ce prost m-am simtit? Daca as fi stiut dinainte ca nu despagubesc, sau daca n-as fi vazut la celelalte fete ca n-au avut nicio problema cu comenzile lor, zau daca m-as fi incumetat sa comand, sau macar nu de 40$ ci de 10-15$ cum am vazut la ele.
    A doua oara am avut noroc si am primit comanda, insa daca nici pe asta n-as fi primit-o, as fi investit tot timpul meu liber in articole negative la adresa lor.
    Nu mi se pare normal sa nu despagubeasca, la fel cum nu mi se pare normal nici sa nu ia legatura cu international airmail si sa le aduca la cunostinta nenumaratele plangeri de la clientii lor. Logic, daca aceste colete nu intra in Europa, unde se pierd, nu in aeroport?
    Acum 2 zile am mai facut o comanda de suplimente pentru ca imi trebuiau neaparat iar preturile sunt clar mai bune ca cele de la noi, si am observat ca nu am primit nici un singur mail de la ei, cu proforma sau ceva de genul, dar in cont imi arata ca e shipped out. Sa vedem ce se intampla si de data asta, pentru ca e o comanda facuta pe o alta adresa si cu un alt destinatar.

    RăspundețiȘtergere
  4. eu am avut doar experiente placute cu iherb, au ajuns tooate comenzile,ce-i drept una comuna a ajuns cu intarziere.imi pare rau pt tine si mai rau imi pare de felul cum ai fost tratata!nu etsi prima care se plange d elipsa de comunicare de care dau dovada cei de la iherb.ft mare pacat,ador produsele lor

    RăspundețiȘtergere
  5. Te cred! Pai gandeste-te ce s-ar intampla daca ar putea despagubi toate coletele pierdute....ar da faliment (mai ales ca sigur vor fi unii ce vor profita de chestia asta-din pacate).
    Ar fi fost super sa putem discuta cu ei si sa ii rugam sa investigheze problema...dar discuta daca poti ;))))))
    Sper ca si de data asta sa ai noroc. Eu momentan ma potolesc...dar daca nu mai pot o sa incerc sa dau comanda pe alt numesi alta adresa sau daca o sa gasesc pe http://www.healthdesigns.com/ o sa incerc aici (la ei nu am auzit ca se pierd colete-desi probabil folosesc acelasi serviciu postal.)

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi pare rau sa aud asta. Se pare ca au mari probleme cu transportul si nu inteleg de ce nu le rezolva.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eeee stai linistita....momentan! Fa-ti griji de abia cand o sa treaca o luna si nu o sa o primesti. Eu sper sa ai mai mult noroc decat mine si sa ajunga cu bine si cat mai repede. >:D<

    RăspundețiȘtergere
  8. Alinaluibrumarel25 aprilie 2012, 11:43

    naspa! chiar ca acum nu mai am curaj sa comand, desi ma tentau niste lucrusoare :(

    RăspundețiȘtergere
  9. Esti o norocoasa inseamna. Da...mare pacat! Cand am auzit prima data de site-ul asta si de produse am zis ca e o mare descoperire si chiar mi-a fost frica de vesnicele mele probleme cu posta: colete trimise inapoi, avize ce nu vin la timp...lucruri din astea dar nici in o mie de ani nu ma gandeam ca o sa dispara...undeva peste ocean.
    Si ai pus punctul pe i....cel mai tare m-a enervat nu faptul ca s-a pierdut coletul ci pentru ca nu stiu sa comunice. :(

    RăspundețiȘtergere
  10. Din cauza asta mi-e teama sa comand pe iherb :(.

    RăspundețiȘtergere
  11. nasol. raspunsurile sunt aiurea pentru ca probabil sunt standard. Ma gandesc ca au un customer care nu tocmai ok care citeste pe diagonala si da copy/paste de undeva :(
    astept si eu o comanda de la ei, pe suma destul de maricica. sper sa ajunga.

    RăspundețiȘtergere
  12. imi pare rau pentru ce ai patit, sincer. am crezut si eu ca la prima comanda o sa fie naspa, ca mi-a venit tarziu coletul - cam 3 sapt, plus ca la posta romana mi-au umblat in el, dar nu lipsea nimic, probabil mi-au luat doar mostrele gratuite si ah, da, au lasat uleiul de avocado desfacut...in fine, ma bucur ca ti-a ajuns a doua comanda si eu sincer nu stiu daca mai comand singura de pe iherb, chiar daca problemele avute au fost din vina postei romane.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ms. De Posta Romana nu mai zic nimic ca si eu am experiente traumatizante cu ea dar e un rau necesar....nu?! ;))
    Momentan o sa ma potolesc si sper sa nu mai cumpar nimic din afara (dar daca e musai o sa incerc sa experimentez cu alt site/o sa ma "lipesc" la o comanda data la comun)

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce m-a enervat e ca am dat la vreo 2/3 adrese mail si sunt sigura ca nu se ocupa de ele doar un singur om, deci sunt mai multi astfel de...cascati.
    Si eu sper sa iti ajunga comanda si sa te bucuri cat mai repede de ea.

    RăspundețiȘtergere
  15. Si mie mi-a fost...dar mi-a fost de faptul ca pachetul o sa se rataceasca pe undeva prin tara...dar din pacate nici nu a ajuns in EU.

    RăspundețiȘtergere
  16. mda...dar trebuie sa te gandesti ca de cele mai multe ori pachetele au ajuns la destinatie. Depinde acum cat de mult iti doresti lucrurile respective, daca ele merita riscul sau nu ;))

    RăspundețiȘtergere
  17. Comanrittacleopatra29 aprilie 2012, 17:21

    ca sa iti inseninez ziua te invit sa participi la un super concurs!
    http://passionforstylishlife.blogspot.com/2012/04/concurs-lush.html?showComment=1335631303141
    bafta!
    Cleo :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Îmi pare rău pentru necazul tău şi pentru nervii consumaţi. Dar să ştii că supărarea şi indignarea ta sînt greşit direcţionate. Saitul a cărui adresă o dai, cel de tracking dhl, îţi este inutil dacă nu ai plătit livrarea scumpă. Dacă ai plătit doar livrarea de 4 dolari flat, NU ai International Tracking Number, deci nu ai decît numărul comenzii, pe care probabil l-ai introdus pe acel sait şi, desigur, ai primit doar detaliile interne de pe teritoriul SUA, nu şi cele ulterioare, de pe teritoriul "internaţional". Carevasăzică, cu siguranţă coletul tău a plecat din SUA, a ajuns, cel mai probabil, în Germania, iar de acolo în ţară. Ulterior, Poşta Română şi l-a însuşit, aşa cum face cu multe colete. Mă rog, nu ea ca instituţie, ci angajaţii ei.
    Aşadar, ca să ai un număr internaţional de Tracking trebuie să plăteşti shippingul cel scump, de cîteva zeci de dolari. Altminteri, răspunsul pe care l-ai primit de la iHerb e singurul pe care ţi-l pot da, nu trebuie să te superi pe ei de pomană.

    RăspundețiȘtergere
  19. Inteleg ce zici. Supararea mea nu e ca s-a pierdut coletul si nu au cum sa ma despagubeasca pentru ca scrie clar pe site ca nu fac asta ci modul in care mi-au vorbit cei care se ocupa de customer service (+ alte adrese de contact de pe site). Tocmai de aceea dupa ce am dat de o persoana mai ok-Abby (care m-a enervat un pic cu "my part of the world"- de parca suntem in ...fundul pamantului ;)) ) am lasat-o moarta.
    In acelasi timp Catalina (Katynel.ro) i-a presat mai mult de cat am facut-o eu si i-au dat acel site spunandu-i ca desi nu a platit pt nr de traking poate sa vada unde e comanda. E adevarat ca poate i-au dat site-ul ala sa scape de ea insa pana la urma am vazut clar ca acel pachet nu a ajuns in Europa si s-a pierdut pe drum.
    Multa vreme am suspectat ca e Posta Romana de vina insa oricum le facusem celor de la mine un scandal monstros pentru ca nu imi aduceau avizele iar acum sunt foarte promti...poate cei de la posta vamala (daca a trecut pe acolo) sa il fi luat dar raul e deja facut...daca e asa...sper ca cei la care a ajuns coletul sa stie sa le foloseasca ;))) -fie de la mine!

    RăspundețiȘtergere
  20. Ai dreptate cu customer service, par cam indolenţi, dar pe de altă parte, cum spuneam, cînd ai atîtea solicitări şi un singur răspuns pentru toată lumea... Iar cîtă vreme nu avem international tracking number, saitul acela ne ajută doar să vedem dacă un anume colet a părăsit sau nu teritoriul SUA. Dacă l-a părăsit, după cum se vede acolo, atunci numai în Europa putea să se piardă, că din avion n-aruncă nimeni pachete. :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Apropo, nici DHL-ul nu-i uşă de biserică...

    RăspundețiȘtergere
  22. Da, iti dai seama ca nu a sarit din avion ;)) dar recunosc ca era un pachet mic ca dimensiune si putea fi pierdut usor.

    RăspundețiȘtergere
  23. pffff uneori stau si ma intreb daca e ceva normal in tara asta. :(

    RăspundețiȘtergere